Lehdistötiedote: Apua Ukrainaan, tuotekehitystä äärimmäisiin olosuhteisiin savolaisin voimin

IC2 Feeniks Oy muutti uuteen osoitteeseen, mutta halusi ehdottomasti pysyä Suomessa, Kuopiossa. Yrityksen valmistamia telttoja lähetettiin humanitääriseksi avuksi Ukrainaan ja oman perustoiminnan eli korkealuokkaisten suojausratkaisujen valmistamisen lisäksi, kehitämme esimerkiksi potilaan eristyspusseja muun muassa Ebola-tarpeisiin.

IC2 Feeniks Oy:n valmistamia kylmiin olosuhteisiin soveltuvia telttoja lähetettiin taisteluista kärsivään Ukrainaan. Neljätoista toimintavalmista ilmakaaritelttaa menevät pakolaisten ja humanitaarisessa työssä olevien viranomaisten käyttöön. Yritys on tehnyt myös jo vuosia sinappikaasun kestäviä potilaan eristyspusseja. Ebola-kriisi sai tehtaanjohtaja Kalevi Rautiaisen ja hänen tiiminsä kehittämään kevyempää versiota Ebola-tarpeisiin.

Laadukkaat tuotteemme suunnitellaan ja valmistetaan omalla tehtaallamme Kuopiossa 30 vuoden kokemuksella. Erikoisalaamme on teknisten kankaiden jatkojalostaminen tuotteiksi suurjaksosaumaamalla sekä ompelemalla. Mielenkiintoinen tuotetarjontamme sisältää ratkaisuja niin viranomaisten kuin kuluttajien tarpeisiin. Tarjoamme military -tuotteita äärimmäisiin olosuhteisiin, pelastus & turvallisuustuotteita esimerkiksi pelastuslaitoksille, telttoja, sääsuojausratkaisuja, eristeverhoja sekä säiliöitä ja altaita teollisuuden, maatalouden ja kuluttajien käyttöön. Lisäksi räätälöimme erityisratkaisuja ja suoritamme huoltotoimenpiteitä. Asiakkainamme ovat siis uuden terassikatteen haluava omakotiasuja kuten myös Suomen Puolustusvoimat.

Vuonna 2014 IC2 Feeniks Oy:n palveluksessa työskenteli 10 toimihenkilöä sekä tuotannon työntekijää. Uusi tehtaanjohtaja Kalevi Rautiainen painottaa laadullisten tuotteiden ja toiminnan toteutumista paikallisten työntekijöiden voimin. Yrityksen uudet toimitilat sijaitsevat osoitteessa Siikaranta 3 70620 Kuopio, jossa toimisto palvelee arkisin klo 08-16.00. IC2 Feeniks Oy julkaisi tänään päivitetyt kotisivut: www.ic2feeniks.fi ja olemme myös facebookissa.

Lisätietoja:
Tehtaanjohtaja Kalevi Rautainen